Quantcast
Browsing all 30 articles
Browse latest View live

Bra så här också

Idag har det inte blivit mycket gjort, mestadeles har jag suttit eller legat. Började dock dagen med en 30 minuters löptur i mina nya Kinvaras, de var inte lika sköna som New Balance, fick till och med...

Upp tidigt i morgon

Packat och klart inför morgondagens tripp till The Big Hole, även kallad Grand Canyon. Vi gör nog bara en dagstripp, men det kan hända att vi övernattar, vi har inte bestämt oss ännu. Vädret tycks vara...

Storslaget är det.

Så var den obligatoriska Grand Canyon-resan avklarad. Fyra timmar dit, fyra timmar där och fyra timmar hem igen. Såg det vi skulle se, fotograferade allt vi skulle, handlade lite skräp och åkte hem....

Bilkörning och värme

Det här med att köra bil i USA är inte så svårt. Alla skyltar är begripliga då de skriver rakt ut vad de menar. Inga runda skyltar med streck i mitten för att visa att man inte får köra ditåt – det...

Stopp i toan nästa?

Började dagen med frukost på Lamar’s Donuts, vi hade träff med en bekant + Dottern och Amerikanen där. Donuts och expresso till frukost är inte helt fel! Efter frukosten slöade vi i poolen på...

Clik here to view.

Rattle snakes and scorpions – no thanks!

Poolhäng idag, mest hela dagen. Nu är det riktigt varmt – kring 41-42°C och man går inte barfota mer än till och från poolen. Nu på kvällen var vi på restaurang och käkade, förrätt, varmrätt och...

Skorpion?! Nä, spindel.

Det blev picnick vid Lake Pleasent – en konstgjord liten sjö nordväst om Phoenix. Det var en grusgrop i öknen och det var en hel del folk där. Människor som åkte vattenskooter, paddlade, simmade eller...

Värmer modershjärtat

Dagen har tillbringats med Dottern, vi började med ett pass på hennes gym, jag sprang 3,75 miles och hon tränade styrka. Vi åt lunch tillsammans och shoppade det sista. Dottern och Amerikanen har ju...

Nästan framme

Sitter på tåget från Arlanda och hem till Gävle, jag hann med det tidigare tåget eftersom SAS naturligtvis höll tiden. Vi kom faktiskt fram 20 minuter före ETA. Det senaste dygnet har varit en lång...

Värdigt avslut

Den här dagen har varit njutning från början till slut -från det att jag åt frukost bestående av omelett med kabanossi och halloumi till ikväll då jag gick i den ljumma sommarnatten genom stan. Drällde...

Läser igen!

Började dagen med en löptur, talade om för kroppen att det minsann inte var något morgonpass eftersom det var eftermiddag i Sverige. Det gick riktigt bra – 40 minuter sammanlagt på asfalt och lite...

Inte göra någonting

Började dagen med en promenad i den milda morgonsolen, innan den brände alltför mycket. Måste ju röra på mig, annars får jag ont i kroppen! Därefter har dagen mestadeles tillbringats sittande, vid...

Ormfrossa

Jag har sprungit varannan morgon när jag varit här. Bara ett par kvarter bort finns en litet friluftsområde, en ökenplätt med små stigar, torra buskar och saguero-kaktéer. Det är så där lagom stort och...

En bra semester

Semestern hos Dottern börjar lida mot sitt slut – i morgon bitti flyger jag tillbaka till Sverige. Det har varit underbar semester, utan några som helst måsten, bara sol, bad och umgänge med Dottern...

Känns som semester!

Sitter och hänger på O’Hareflygplatsen och väntar på kväller – flyget till Phoenix går om fyra timmar så vi har lite tid att slå ihjäl. Resan över Atlanten gick bra, den var lika lång som vanligt, men...

Stor jäkla Mercedes

Sent igår kväll (söndag) landade vi äntligen i Phoenix. Väskorna var välbehållna och vi hittade bussen till hyrbilscentret, turligt nog kom vi precis i tid för att hinna få personlig service så att jag...

Mercedesen har fått slita

Mercedesen har fått slita hårt i dagarna två; vi tog en road trip som hette duga! Vi startade tidigt på tisdagsmorgonen och hittade ut ur Phoenix och in på rätt motorväg utan att behöva köra runt,...

Clik here to view.

Övergående tillstånd av köpolust?

Semestern i Phoenix börjar närma sig sitt slut, det är sista dagen idag – imorgon flyger vi tillbaka till Sweden. Det känns lite trist naturligtvis att behöva lämna Dottern, men hon har det bra här med...

Strax hemma

Vi hittade till flygplatsen I Phoenix och bilen lämnades oskadd. Incheckningen på flygplatsen gick inte smärtfritt, Väninnan blev bara incheckad på planet till Chicago inte från Chicago till Stockholm,...

Expedition The Levant 2014

Kom till Amman igår, efter en lång dag med flyg från Arlanda till Istanbul och från Istanbul till Amman. Däremellan fick vi vänta flera timmar på Istanbuls flygplats där jag passade på att besöka...